28 september 2006

DOE EEN WENS-bundel


Vandaag was ik bij de presentatie van een bijzondere dichtbundel. DROMEN EN WENSEN heet het boek dat is uitgegeven door de Doe Een Wens Stichting - de stichting die wensen vervult van kinderen met een levensbedreigende ziekte. De bundel staat vol met gedichten van kinderen (en van sommige oudere dichters...), en dit is één van de leukste:

GEEN WENSEN

Ik heb geen
wensen.
Alles is goed.
Ik heb geen
wensen.
Ik ben gelukkig
met alles om me heen.
Ik heb geen wensen.
Alles is goed.

Jelle Grosman, 11 jaar.

De mooie tekeningen in het boek zijn van Saskia Halfmouw, zie bijgaande illustratie (van de site www.doeeenwens.nl).
De middag werd geprensteerd door Jacques d'Ancona die dat heel aandachtig en professioneel deed, en het hoogtepunt voor velen was het optreden van Jamai. Ongelooflijk zoals die jongen meteen enthousiasme in een volle zaal kan brengen en dan ook nog de juiste toon in zijn spreken tegen de kinderen treft.
Het was dus een goede middag en Doe Een Wens is een belangrijke stichting!