10 september 2006


TIMBERLAKE

Ik wist dat tijdens dit verblijf hier twee cd´s uit zouden komen waar ik naar uit zie. Op dinsdag 12 september, om precies te zijn. De eerste is HOW TO GROW A WOMAN FROM THE GROUND van Chris Thile (daarover later meer) en de andere is FUTURESEX/LOVESOUNDS van Justin Timberlake. Die laatste was hier al wat dagen eerder en dus kocht ik hem gisteren al. Het toeval wil dat collega Kaat Vrancken me sms´te dat ze de cd ook kocht - en we hebben het er toch nooit over gehad. Ik heb hem inmiddels geluisterd en op twee halfzachte tracks na is hij fantastisch. Bijna alles is door Timbaland geproduceerd en lijkt precies zo te moeten zijn als het geworden is. De single SEXYBACK is een van de allerbeste, maar ook WHAT GOES AROUND en het titelnummer en vooral LOVESTONED zijn geweldig. De vorige cd van Timberlake vond ik veel te r&b-achtig, dít is pure, sterke pop. Met veel vleugjes Prince, en dat is natuurlijk helemaal goed. Oké, voor de teksten hoef je deze cd niet te kopen, maar verder...

PS Lennart en Maikel en de anderen: toen ik in NY was en de grote cdwinkel op Union Square bezocht vond ik het zo bijzonder dat daar de allergrootste namen langskwamen voor een handtekeningensessie (zoals Pharrell Williams toen) en dinsdag doen Justin Timberlake hetzelfde. Leuk om naar te kijken vanaf de ramen van de Starbucks bij Barnes & Nobles, ook aan Union Square!