18 september 2006

Vrijdag (2)

Na een tweede, intensieve lezing waarbij de auteurs Vesna Aleksic (uit Servië), E.R. Frank (zie eerder bericht over haar en haar boek AMERICA IS ME), Aidan Chambers en ik uit onze jeugdboeken lazen en vragen beantwoordden, was het festival eigenlijk voorbij.
Maar mijn betreuerinnen hadden me de hele week gezegd dat ik naar de Berlijnse wijk Prenzlauer Berg moest gaan, en daar had ik nog geen gelegenheid toe gehad. Nu moest het er dan maar van komen. We sneakten met Miriam Möllers, haar man Sebastian en met Violeta, een van de allerleukste mensen die voor het festival werkt, uit het totale vrijdagavondgewoel en stortten ons op de inderdaad mooie uitgaanswijk. Nuja, zo erg storten werd het nu ook weer niet, en we eindigden met het eten van döner in een onbeduidend zijstraatje, maar toch is dat fijn bij zo'n festival - dat je de stad van de bewonerskant krijgt te zien.
En toch voel ik dat ik terug moet komen. Om nog méér Berlijn mee te maken. Maar ook om de mensen die ik hier heb leren kennen weer op te zoeken. Dus: deal? Deal.