21 september 2006

ONE-HIT CD'S


In Duitsland kocht ik een cd van ene Emirsian. Er stond een ongelooflijk positieve recensie in een cd-blad. Hij zou een singer-songwriter van de klasse van Nick Drake zijn. Ik hou nogal van dat genre, dus ik was geïnteresseerd. Maar wat bleek? Geen klap. De cd is slap en onorigineel. Behalve één nummer. Het laatste: Achtschig Sirunag. Op dat nummer zingt Emirsian mee met een oud liedje dat zijn vader ooit op een cassettebandje opnam voor zijn toen nog jonge gezin. Op de achtergrond horen we de keukendeur dichtslaan en ook Emirsians broer zingt mee. Emirsian heeft een Armeense achtergrond, vandaar dit liedje in een afwijkende taal, de rest van de cd is in het Engels.
Maar nu het dilemma: wat moet ik met zo'n cd? Wie kent dat ook? Een cd gekocht en maar één liedje goed gevonden? En welke cd, met welk liedje? Ik zal ook nog eens in mijn eigen kast kijken...