18 september 2006

WOUTER HAMEL


Weer terug uit Berlijn en meteen op weg naar Bergen op Zoom. Want daar gaf Wouter Hamel met zijn band een concert. Ze speelden lekker veel songs, en er waren heel wat nieuwe bij. Wouter is opeens zelf gaan schrijven en dat doet hij verdorie nogal erg goed. Een song die CHEAP CHARDONNAY heette en een andere die MAYBE I'LL ENJOY IT NEXT YEAR vielen me bijzonder op.
Wouter heb ik leren kennen toen hij voor de Superguppie-cd die ik mocht laten maken drie liedjes zong. PIEP werd het favoriete Superguppie-liedje van velen, ook van mij. Hij mocht het zelfs zingen tijdens het kinderboekenbalprogramma van vorig jaar. Maar al een tijdje zag iedereen die hem kende uit naar een cd. Die gaat er nu komen, ergens in het komende voorjaar. Wouter tekende bij DOXrecords, een goede zet, lijkt me, want hij zal er gaan samenwerken met BENNY SINGS, en met deze geweldige band en met die nieuwe songs wordt dat ongetwijfeld een top-cd.