01 mei 2007

The day after (door Frank)

Beste Koninginnedag in jaren.

Hij begon zondagavond toen Neal, die belachelijk goed kan koken, asperges in botersaus voor ons ging maken. Toen zijn we de stad (Utrecht) in gegaan voor Koninginnenacht. Veel bier, struinen en op elkaar wachten. De avond werd afgesloten met een zware dessertwijn bij Anne thuis (Muscat de Saint Jean de Minervois heb ik me laten vertellen maar ik was toen al wel moe).

De volgende ochtend zijn we eerst Anne uit zijn bed gaan toeteren met feesttoetertjes en toen de stad in gegaan. De buit:

drie Verkade-blikken met craquelé-print, een Bolletje-blikje en een hele grote met champagneflessen in allerlei kleuren erop. Tien boeken, waaronder 'De rover Hoepsika' van Paul Biegel. Een paar schoenen. En een nieuwe liefde die ik tegenkwam bij zo'n achtergelaten stapeltje spullen aan het eind van de dag. (Hierover later meer.)

Verder heb ik een huwelijksaanzoek gedaan aan het meisje van het dadelnootmuskaatgebak. Volgens Judith en Remco twijfelde ze, maar ze zei toch nee omdat haar vriend het niet zo leuk vond. Ze heeft me het recept meegegeven.
We hebben bijgedragen aan 'de liefde over zee' door andere taart te eten. Met de opbrengst vliegt Diago naar zijn vriend in Zuid-Amerika. Hun liefde ging door onze maag.
Ik ben verbrand.

's Avonds vierde huisgenoot Judith haar verjaardag met een vuurkorf, leuke mensen en lekker eten op het dakterras. Tot het steeds later en kouder en knusser werd bij het vuur.

Zucht.
Zwijmel.