17 mei 2007

WAAR IK ZEI

Ben dus een paar daagjes op Kreta. In Chersonnisos (foto zie in vorige posting, met dank aan Lennart en Maikel).
En het is hier heerlijk heerlijk weer met strakblauw aan de lucht en briesjes dwars door de zon heen. Kan niet beter.

We reisden met zo'n voorgeregelde reis. Grappig. Vooral omdat alles wat geregeld is net even iets anders kan zijn.
Het was gisteren een soort 'waar ik zei' reis.
Dus:

We zouden om 7 uur 's ochtends vertrekken vanaf Schiphol. Maar waar ik zei 7 uur 's ochtends werd het half 5 's middags.
We zouden opgehaald worden en met een taxi naar ons appartementje gebracht. Maar waar ik zei taxi werd het een bus voor alle Nederlanders die aankwamen.
We zouden meteen vertrekken, maar waar ik zei meteen werd het een uur later omdat we nog op een volgende vlucht moesten wachten.
We zouden voor de deur afgezet worden, maar waar ik zei was voor de deur was het drie straatjes verder, omdat de chauffeur de weg niet wist.
We zouden 800 meter van het strand zitten, maar waar ik 800 meter zei was het 3 kilometer.
We zouden wifi in het appartement hebben maar waar ik zei wifi was het geen.

Maar het fijne van dit alles is dat het ons geen moer uitmaakt.
Iedereen is vriendelijk en er heerst vrolijkheid en stilte over dit eiland. Het is nog niet druk, we hebben een megazwembad voor de deur dat er wachtend en warm bij ligt, het appartement is geweldig en we hebben twee superhondjes en een superkatje voor onze deur liggen wachten, om zodra we buiten komen, aangehaald te worden. Ze doen ons voor wat geluk is, en waar ik geluk zei bedoel ik:
geluk.