25 mei 2007

ONBEREDENEERBARE REISWENSEN

Vandaag eten Jan Paul, Bibi en ik samen. Niet van 1 bord. Wel van 1 gerecht. En we drinken uit 1 fles: Rose des Balmes 2005.
Maar we spreken over reiswensen die niet te beredeneren zijn. Waar willen we heen en waarom in godsnaam?

Tijd voor antwoorden.
Bibi. Go.

Daar ben ik, ja. Ik wil naar Odessa. Vanwege de naam. Vanwege de lege reis per trein erheen. Vanwege de aardrijkskundeles vroeger op school. En misschien om die eerste letter, die 'O'. Want 'O', daar zit iets van verwondering in. O mijn hemel, O God, O nee toch, O,o,o wat heb je nu gedaan, O dessa. Daarom, dames en heren, o daarom.
Daar komt Edward, ster van dit blog. O kom d'r maar in E!

E: Ik wil naar heel veel. Het zijn inderdaad meestal taalkundige aanleidingen, volkomen willkeurig, zapsgewijs en flutredenig. Allereerst de Far Oer eilanden (tussen Engeland en IJsland). Ook wel vanwege het eiland-aspect. Maar ik heb ook ooit een bandje gekregen met popliedjes in het Faroers. Verder wil ik naar veel Oosteuropees. Allereerst Albanie. Daar heeft de burgemeester van de hoofdstad kunstenaars de oudcommunistische flatgebouwen laten beschilderen. Dat wil ik zien. Maar ook Slovenie. En heel graag naar Alma Ata. Ik ga zeker zeker zeker zeker mee met Bibi naar Odessa. En omdat Sorrento volgens goed ingewijden een geluksplekje is doen we dat ook. Plus Sydney. Plus. Plus. Plus. Stop.
Over naar Jan Paul. Daar is ie.

Hallo...?

Ben ik live...?

Aha. Ik wil heel graag in de zomer naar de skigebieden in Nieuw Zeeland. Om een extra winter en een stukje minder zomer te hebben. Een sneeuwstorm in augustus, dat lijkt me geweldig. Het hoeft maar een keer in mijn leven.

Goh, twee stukjes op mijn eigen blog en nu hier weer. Nou ja. Zolang het goed betaalt blijf ik schrijven.

Edward nu weer: Jan Paul begint te schrijven en roept: Alma Ata! Dat wil ik ook! Maar vervolgens schrijft hij er hierboven niks over. Hoe kan dat nou? En vanmiddag had hij het gloeiend en liefdevol over Groenland. Conclusie: Ik ga met Jan Paul mee naar Groenland, Bibi gaat met mij mee naar Alma Ata waar Jan Paul dan al is, en we zien elkaar halverwege ook, en dat is Odessa. En dan gaan we echt beredeneren waarom we daar zijn. Rose-loos.

Jan Paul: 'Ik wil naar Nuuk.'
Edward: 'Dat staat hierboven al.'
Jan Paul: 'O.'
Edward: 'Of wil je nog wat zeggen, Jan Paul?'
Jan Paul: 'Ik had een hele tijd de webcam van Nuuk als een van mijn favoriete websites!'
Bibi: 'O.'

De foto is genomen... op vakantie. In Finland.