22 mei 2007

Happy dance (door Alexander)

Mensen zouden wat vaker een happy dance moeten doen als ze gelukkig zijn. Als ze bijvoorbeeld in Amsterdam zijn. Wat ik meestal doe als ik mij op de Amsterdamse grachten bevind is fietsen. En waar ik zei fietsen bedoel ik heel hard scheuren en bochten afsnijden. Eigenlijk: me met fiets en al op enorme snelheid door onmogelijke verkeerssituaties heen manoeuvreren.

Ik doe nooit dansjes. Dat doet John Green, als hij in Amsterdam is. Op bruggen, op straat, in het Stedelijk Museum, op het Rembrandtplein, op de Dam zelfs. (Woowww!) (En: 'The natives laughed at me.') John Green is een Amerikaanse jeugdboekenschrijver en ik kan niet zeggen dat ik hem al langer kende dan ik het weblog van Edward ken – Edward schreef een poos geleden over John Green en diens weblog, toen John Green een prijs had gewonnen en toen zijn euforie op film vastgelegd werd, en hij dat filmpje op internet plaatste.

Nu blijkt John Green in Amsterdam te zijn. Getuige zijn nieuwste filmpje. Hij is zo blij om hier te zijn dat hij niet kan ophouden met happy dancen. Het is een filmpje waarmee hij een Amsterdammer als ik weer even laat stilstaan bij het voorrecht om in deze stad te mogen wonen. Amsterdammers, en mensen in het algemeen, zouden wat vaker een happy dance moeten doen.