22 februari 2007

DAG 2 IN CANADA

Vandaag ben ik met mijn nichtje van bijna 14 en mijn neefje van bijna 12 naar een 'mall' gegaan. Hun moeder en een vriendinnetje van het nichtje waren ook mee.

Een mall is natuurlijk een shopping mall, en het was zooooooooooooooo fijn mall-achtig.
De meisjes deden namelijk precies wat meisjes dan horen te doen: ze keken naar kleding, ze gaven rondslungelende jongens een 'pinky' (oftewel: ze staken hun pink op naar ze, want de middelvinger is verboden. Het werd trouwens alleen maar naar leuke jongens gedaan, die zij dan weer 'creepy' zeiden te vinden omdat de arme jongens in een tijdschrift naar 'girls' stonden te kijken), ze maakten met z'n tweeen gekke foto's in een fotostalletje en ze sloegen hun ogen voortdurend ten hemel als het 12-jaar oude broertje iets zei.

Niet dat het twaalf jaar oude broertje, mijn neefje, daar last van had. Hij becommentarieerde alles. Inclusief de etalagepoppen zonder voeten (raar trouwens) in de meisjeskledingzaak. ('Uncle Edward, I am not sure we should be here. Let's wait outside')

Met hun moeder ging ik koffie drinken in de Starbucks, onderdeel van een prachtige boekwinkel ('Chapters'). Samen met de kinderen keken we naar boeken (Thomas, ja, de originele AN ABUNDANCE OF KATHERINE'S lag er, ik had hem bijna gekocht, maar ik begreep de eerste zin al niet. Toch maar de vertaling afwachten. Maar wat worden boeken hier mooi uitgegeven!!!), waarbij het neefje vooral van fantasy bleek te houden, vooral ERAGON en Tolkien. En van voetbal en voetbal en voetbal, maar dat terzijde (hij sprong juichend door de kamer vanwege de mededeling dat Davids 'My favourite player ever' weer terug bij Ajax was, 'wow, and they already have Jaap Stam! Oh, I love Ajax! They say Ajax is arrogant. I LOVE arrogant!').

Ik had zin in veel koffie, en ik zag 'tall' staan, dus die maat bestelde ik. De beker was inderdaad TALL. Bleek het achteraf toch de kleinste maat te zijn. Ik had niet verder gelezen. De kleinste maat heet hier 'tall', de rest heet 'grande' en zelfs 'venti' - dat is bijna een liter koffie.

Maar dan toch iets kleins: op de koffiebekers staan quotes. Vaak van acteurs, of sporters. Op die van mij stond iets van Andy Roddick, iets totaal onschuldigs over zijn broers. Stond er voorbedrukt onder: 'Starbucks states that the opinion expressed in these quotes is not necessarily Starbuck's opinion.' Pfff.