01 februari 2007

Waar? (door Ivo)

Ben ik nou weer aan begonnen?
Zal ik nu weer beginnen?

Ineens ben ik gastblogger. Vind-ie me een held. Terwijl-ie zelf een held is!
Maar ja, helden - daar moeten we het later nog maar eens over hebben.

Dan die foto. Als je er op klikt, geeft het wel betekenis aan het woord schermvullend. Ik kijk (vind ik zelf) lichtelijk zuur. Dat komt omdat ik frons, danwek mijn ogen toeknijp. Tja, dat doe ik wel eens. Maar afgezien van een vlaag van zwartkijkerij, ben ik een opgewekt persoon (naar De Kift, over helden gesproken...).

Gastbloggen dus. Ik ben niet echt een schrijver. Althans niet echt een schrijverschrijver. Ik weet dus niet of ik dit kan. Een 'rijtersblok' ligt op de loer. Misschien. Ik merk dat ik tijdens het schrijven (typen) alle kanten op ga.

Gastbloggen. Waarover dan? Ik zit in het onderwijs, dus dat ligt voor de hand. Overigens is daar al genoeg over te doen in de media, wat zou maken dat ik me daar in ga mengen?
Het nieuws bespreken in een blog?
Misschien kan ik grote onderwerpen aansnijden, je weet wel van die levensvragen en zieleroerselen.

Wat mij betreft de kleine dingen. Die worden vanzelf wel groot. Van AH en Ikea, muziek, films, helden via onderwijs (want wat is nou geen onderwijs) naar de zin van het bestaan, of in ieder geval naar alles wat het leuk maakt...

Edward vroeg mij hoe hij mij zou voorstellen. Tja, waar begin je dan? Wat zijn nou de eerste dingen die je over jezelf gaat vertellen? Ik kan me herinneren dat in de film 'de zee die denkt' aan mensen op straat de vraag werd voorlegd: wat bent u?
(over grote onderwerpen gesproken)
Een vraag waar eigenlijk niemand mee uitkwam. En Edward vraagt mij hoe ik voorgesteld kan worden op zijn blog! Ik hoop dat het een beetje naar verwachting is, voor jullie allen. Ik ben vereerd en voel me welkom op de blog. Tot morgen.