13 februari 2007

Zinnetje 2 (door Ivo)

In navolging van Edward, wil ik er een schepje bij en/of bovenop doen.
Uiteraard ontbreken mij de meest prachtige voorbeelden op dit moment (hoewel er een al 3 jaar is bijgebleven van Cafe T-Espresso; verse thee, geplukt door honderden wildvreemden, speciaal voor u de klant).

Als consument word ik bestookt met dit soort zinnen.

Het meerendeel gaat langs mij heen of, nog erger, dringt onbewust door naar binnen!
Ook kan ik er van genieten, op de teevee op dit moment (ja, ik multitask): wat met poetsen begint, eindigt met .... (zonder het merk op te hemelen). Wat een ontzettend drama wordt er gemaakt van tandenpoetsen. Voor het behoud van je tanden uiteraard heel belangrijk, maar o zo opgeblazen.

Koningen op dit gebied zijn in dienst van de IKEA en de AH. De zinnen die hun (commerciele) schrijvers weten te maken zijn fantastisch. Zo fantastisch dat ik me kan voorstellen dat dit voor de schrijver zelf ook een stukje ironie en/of satire is. Wat ik echter geloof is dat het juist heeeeel serieus bedoeld wordt. En dat is eigenlijk heeeeel erg.
Maar gelukkig heeeel vermakelijk.

(hebben jullie dit nou ook? zo ja wat gaan we er aan doen??)

Hierna meer over de IKEA.