21 februari 2007

KAUWGOMPJE

Na een vlucht van een uur of tien ben ik er. In Canada. In de provincie Alberta. Iets onder Calgary, in het dorpje Coaldale. Daar woont mijn broer Rene, die een indrukwekkend bouwbedrijf heeft. Zojuist heeft hij me even een kant-en-klaar huis laten zien, dat hij in een kleine week heeft laten bouwen. Het staat op het achterterrein hier, achter de schuur. Moet alleen nog even verplaatst worden, naar waar de eigenaar ook maar wil... Geweldig. Ik zal kijken of ik het kan fotograferen binnenkort.

De reis was goed, maar rumoerig. Er zaten zes jongetjes voor me, die joecheiden en met kussentjes smeten. Waarop de kussentjes barstten. Er bleken minuscule balletjes in te zitten. Die vinden zichzelf nu nog steeds terug in de spullen van allerlei andere passagiers. Waaronder die van mij :-)

Het zijn in een land de details die 't 'm doen. We gingen gisteravond nog snel even wat eten. Als voorafje kregen we een Caesar salade. Lekker, crispy, cheesy, wel wat veel dressing. Maar het gekste was dat IN de salade een kauwgumpje lag. In een papiertje. Waarvoor, waartoe?
Ja, er zat knoflook in de salade. Kun je die meteen wegkauwen.