24 februari 2007

PLAATJESLOOS

Een paar verdere belevenissen uit canada, maar opgeblogd vanaf een betaalcomputertje in de lobby van het hotel, en dus kan ik er geen plaatjes bij posten. Ik beloof het: de foto's komen later.

Mijn neefje Anthony (bijna twaalf) is een man van uitspraken. Hij houdt van taal, en hij houdt van grappen. Zo vraagt hij al een paar dagen om een 'maniacal pillowfight'. En vanochtend bij het ontbijt zei hij: 'I am full of great, long stories that nobody wants to listen to.'

Gisteren zijn we naar een amusementspark geweest, en dus ben ik gezweefmolend en gekatapulteerd, en zelfs 'de grootste rollercoaster van Noord-Amerika' moest uitgeprobeerd worden. My oh my. Man. Gee. Je voelt in elk geval na afloop dat je spieren hebt, want je wordt met zo'n enorme kracht tegen de stangen waarin je vast zit gesodemieterd dat alle botten zich in paniek tegen hun buurbotten drukken.
Terwijl we even ondersteboven in de zoveelste looping bleven hangen, dacht ik: waarom doe ik dit?
Maar waarschijnlijk is het goed om die gedachte van tijd tot tijd te hebben?

We zijn dus in Edmonton, na 5 uur rijden. Onderweg, omdat Jan Paul ernaar vroeg, in een Tim Horton's wat gedronken. Een van oorsprong Canadese fastfood/koffie-keten. Interessant, maar niet zo stijlvol als Starbucks...

Mijn broer had een cd met 'de beste Nederlandstalige hits' in de auto, en dus luisterden we oa naar KOM UIT DE BEDSTEE MIJN LIEFSTE. Nooit geweten dat dat zo'n krankzinnige tekst had, inclusief misdienaartjes die met pijl en boog zitten te spelen.

Hm. Dit is een allegaartje geworden. Hopelijk morgen meer. Vandaag moet er gezwommen worden in 'het grootste overdekte zwembad van Noord-Amerika'. Met van die buizen. En zo...