02 februari 2007

Mislukt (door Ivo)

Grote kans dat jullie ergens de afgelopen dagen een doorgestuurd mailtje hebben gekregen. Dat gebeurt waarschijnlijk zelfs regelmatig.

Grote kans dat jullie ook het mailtje hebben gekregen over het licht.
Als signaal 5 minuten het licht uitschakelen.
Het was zelfs in het nieuws!

In dit geval heb ik met mailtje gelezen en ook doorgestuurd. Ik heb zelfs aan de actie meegedaan.
Nou ja, mijn vriendin was hier fanatieker in en begon inderdaad vanaf half 8 maatregelen te treffen. Uit allerlei hoeken en gaten werden er waxinelichtjeshouders tevoorschijn getoverd en gevuld met en vers waxinelichtje.

Vervolgens werd het tijd en ging het licht uit.

Tja, daar zit je dan. Eigenlijk nog steeds even licht, vanwege alle waxinelichtjes.
Waar gaat het nu eigenlijk om, vroegen wij ons af?
Dus gingen we naar buiten, want daar gebeurt het! Dan zien we langzaam heel Utrecht doven. Dan zien we hoe massaal iedereen gehoor heeft gegeven aan de oproep. Dan zien we dat het milieu wel iedereen bezighoud.

Op straat ging er aan de overkant in een huis licht uit. Achteraf hebben we besloten dat het toeval was.
Heeft iedereen dan toch gehoord gegeven aan de oproep van Balkenende? Heeft-ie dan toch gezag? Of is het meer eigen belang, omdat niemand echt zit te wachten op een stroomstoring als gevolg van massale baldadigheid?
En dit allemaal vanwege het milieu!

De dag er na voelde ik me dus wel wat stom en misschien lachen jullie wel in je knuistje dat ik gister in het kaarslicht zat vanwege een doorgestuurde mail.
De krant had er een artikel over op voorkant. De actie was mislukt!

Hoe kunnen ze dat nou zeggen!

Niet alleen ik heb er aan meegedaan, maar ik dacht dat het wel voldoende aandacht gekregen had. Misschien verdient de uitvoering geen 10, maar het idee in ieder geval wel. Hoe kan het mislukken volgens anderen, want wie heeft dit bedacht? Misschien is dat wel degene die nu heimelijk in zijn knuistjes zit te lachen.

Kortom, ik ben teleurgesteld. Hoewel ik niet goed weet waarin.