29 november 2006

Bring It On (Mathijs)

Ik wou een stukje schrijven over tegenslagen, maar dit was het enige wat ik op papier kreeg:


Vorig jaar vroegen, zoals gewoonlijk, mensen hoe het met me ging. Een standaard antwoord was dan 'goed', maar ik meende het niet. Vorig jaar zat ik met mezelf in de knoop en zag er soms uit als een zwart hoopje ongeluk. En dan lieten m'n vrienden me ook nog een voor een vallen, want het was beter als 'ik m'n sop gaar kookte'. Nou ik was inmiddels over-gaar. De weg terug naar succes en blijdschap duurde even, maar ik ben weer terug. Eigenlijk gaat het nu veel slechter, qua school en thuis (vergeet de liefde niet, ik heb inmiddels zoveel gezeur ermee gehad), maar voor mijn gevoel gaat het nu goed. Toch hebben m'n leraren besloten om mij naar een soort training te sturen, waarin ik leer plannen. Ik was/ben kwaad. Op mijn ouders, op m'n leraren en op de rest van de wereld. Toch moet ik er heen: ik heb geen andere keuze. Ik ben er klaar voor. Bring it on. Ik kan het hebben.


En eigenlijk vond ik het te kort, dus ik denk 'Ik doe er gewoon een stukje songtekst bij'. Bij deze dus twee stukjes songtekst die goed bij dit stukje passen.


When blues, got me down
Then I, get turned around
I tend to, cut myself off
From things,
I shouldn't run from
It doesn't really matter
Sometimes we run for cover
I'm always on the outside (Sugababes- Run for cover)

Made me learn a little bit faster
Made my skin a little bit thicker
Makes me that much smarter
So thanks for making me a fighter (Christina Aguilera - Fighter)