22 januari 2007

Belofte maakt schuld... (door Marieta)

Aan het begin van mijn schrijverij heb ik beloofd iets meer over mij te vertellen. Wel, die belofte los ik hierbij in. Trek je eigen conclusie……….
Deze foto is één van mijn meest geliefde foto’s: Edward met een gevonden poesje onder zijn arm geklemd op 2-jarige leeftijd. Hij had het onder de heg gevonden, zei hij.

De afbeelding hiernaast zal door maar één persoon onmiddellijk herkend worden. Die persoon is Edward zelf.

Al heel jong gaf Edward al een krantje uit met de naam: “Enzovoorts”. Hij schreef daarin o.a. over de laatste boeken, de laatste lp’s, verjaardagen van bekende Nederlanders in die week, een gedicht en korte grapjes bijvoorbeeld. Hij had een kleine lezerskring van buren en enkele meesters en juffen waar hij wekelijks zijn krantje in de bus deed. Het werd op de basisschool gedrukt met de vloeistofduplicator. Wie kent dat systeem nog?
Edward verzamelde graag feiten en maakte lijstjes van allerlei voor hem belangrijke dingen. (Komt dat je soms bekend voor?) Het schrijverschap zat er toen al in!

Verleden jaar januari waren we samen in Praag. Het was daar behoorlijk koud. Het is te zien aan de rode neuzen.




Conclusie getrokken?