28 januari 2007

GELUKKIGE PLEKKEN

Op de foto een van mijn favoriete plekken in Parijs (niet om op te scheppen over Parijs, ik ben er nu eenmaal vaak, het leven wandelde die kant op).

Ik werk graag in cafeetjes, in restaurants. Ik koop m'n koffie en gebruik de tijd die ik win door langzaam te drinken, om in m'n schrijfschriftje te schrijven, of uit het raam te staren en na te denken.

Een van de fijnste plekken is het cafeetje dat bij de grote MK2-bioscoop bij de bibliotheek François Mitterand hoort. Ik kijk vanuit het café namelijk op het prachtige plein op de foto. En als het dan een beetje begint te schemeren gaan de lampen aan in het schitterende kantoorgebouw...

Ik denk niet dat natuur ooit in de biochemische samenstelling van ons hoofd als rustgever nummer één vervangen kan worden , maar dit soort doordachte stadsarchitectuur doet het toch ook niet slecht.