24 november 2006

Bloed, Zweet en Tranen (Mathijs)


De meeste mensen denken waarschijnlijk bij de titel aan André Hazes. Daar wou ik het heel eventjes over hebben. Heel eventjes dan. Die man was een volkszanger die hield van bier. Bij zijn laatste optredens moest hij af en toe aan de zuurstof. Zijn begrafenis was ongeorganiseerd en rommelig. Net als André zelf. Er stonden bloemen in de tekst H6. Wat? Hadden ze niet genoeg geld voor de hele naam? Afijn. Dit is de 200e post in totaal op deze site alweer. Niet dat ik ze allemaal gelezen heb, moet ik eerlijk bekennen, maar het is toch wel een eer.
Maar goed, deze post gaat dus over bloed, zweet en tranen.
Om te beginnen met zweet. Ik had vandaag gym. En ik moest badmintonnen. En ik moest tegen een meisje met een ontzettende bitchhoofd (even uitleg: Dit desbetreffende meisje had een gezicht waarvan af te lezen was "Hoe durf je in dezelfde ruimte als ik te staan?") en zij speelde goed. HEEL erg goed. Maar ze stond er bij alsof ze er totaal geen moeite voor deed. Irritant, want ik was helemaal aan het zweten en als een gek aan het rennen.
Tweede puntje zijn de tranen. Overduidelijk. Niet dat er vandaag gehuild werd ofzo, maar van binnen wel. Mensen kunnen af en toe héél erg laag zijn. En dan moet je even van binnen huilen.
Derde is bloed. Ook is er iets gebeurd met bloed of iets dergelijks, maar ik heb veel vriendinnen. Snap je het idee? Ik snap echt niet dat de maandelijkse cyclus de stemming zo kan beïnvloeden dat bijna je hoofd er vanaf wordt gebeten.
Ook zat ik heel filosofisch in de Mcjeweetwelwelkesnackbar (geen reclame maken ;)) te bedenken dat het bloed, het zweet en tranen symbool staan in de Nederlandse vlag. Het rode bloed, het doorzichtige zweet en (een soort van) blauwe tranen. In de Mcjeweetwelwelkesnackbar was het overigens erg leuk, ik heb een babyflesje gekocht van 33 cl. Gevuld met water met een aardbeiensmaak, dat was heel raar. Maar na al die inspanning, vond ik het wel tijd voor wat óntspanning. Niet dat ik heb binnenkort rustig ga krijgen. Sterker nog, het wordt alleen maar drukker. Ik zal er bloed, zweet en tranen in moeten steken. Het resultaat mag er hopelijk zijn.