28 november 2006

Moederskindje/Vaderskindje (Mathijs)

Allereerst grote dank aan Ted voor deze geweldige reactie op mijn vorige stukje. Ted: Je hebt volkomen gelijk! "Helaas won flapdrol Jeroen Big Brother. De enige reden die ik ervoor kan bedenken is dat men hem er kennelijk goed uit vond zien en dat Tijn zich ietwat gefrustreerd liet ontvallen dat Jeroen groter geschapen is dan hijzelf. Inhoudelijk kwam Jeroen over als volkomen hol." En Ted, ik heb de foto's gezien: die grootgeschapenheid valt ook wel weer mee.


Dit jaar word ik alweer 16, voor sommigen misschien alweer een flinke tijd terug, voor mij nog een paar maandjes wachten. En aankomend jaar geef ik een feest. Ik weet nog niet wat of wanneer, maar zeker wel wíe. En op mijn zestiende verjaardagsfeest komen er alleen maar leuke mensen, mensen met wie ik veel omga. "(It's) My way of the highway". Zo klonk het eens uit Anouk's (jaja, de enige echte vrouw van Postmen, de zangeres van 'Nobody's Wife') mond. Duidelijk dus, niet op haar manier, dan helemaal niet. En zo gaat het ook gebeuren op mijn feest. Laatst zag ik op Mtv het geweldige programma 'My supersweet sixteen'. Amerikaanse verwende nesten die een feestje geven. Niet normaal meer, een meisje tilde een tas op in een winkel. Ze keek naar de prijs en zuchtte: 'Oh this only costs 275 dollars..Ew'. Belachelijk gewoon. Maar het ergste is, is dat ze het allemaal zomaar krijgen. En meestal door hun vaders, want de vaders zijn de geldschieters en hebben ook flink geld. Ook krijgen de meisjes ook standaard een auto voor hun verjaardag. Wederom van hun vader. Natuurlijk een witte. Waarom? Omdat de meisjes het dan wel mogen wassen, maar helaas denkt peroxide blondie hier niet aan: "Wash the car? Why? I'll just hire people to do that". Deze meiden zijn allemaal vaderskindjes en ik vind het knap dat ze dat kunnen. Ik ben een heel erg moederskindje, want mijn vader is een Henk-Jan Smits. Zo'n man die op elk puntje wel kritiek kan hebben. Overdag zie ik hem ongeveer 10 minuten (excl. etenstijd), maar in die tien minuten weet hij me wel genadeloos af te zeiken, af te kraken of mij te irriteren. Toch knap. En het kostte me helemaal niets, maar mag ik 'm nog ruilen? Ew.

PS: Plaatje is dit keer Jeroen, de winnaar van Big Brother 6. Nadat zijn vlechtjes eruit waren gehaald, was dit zijn gezicht. En nee, intelligenter kan Jeroen niet kijken.