06 november 2006

HOE DOEN ZE DAT?

Vanavond zag ik de nieuwe film BABEL van regisseur Alejandro González Iñárritu (met o.a. Brad Pitt, Cate Blanchett, Gael García Bernal en Adriana Barraza). Hij was goed, maar misschien iets te ambitieus van opzet, en daardoor, denk ik, geen meesterwerk.

Maar er kwamen nogal wat kinderen in voor, en die hadden dragende rollen. Lastig aan te zien vind ik het als die kleine kinderen (twee van zo'n jaar of acht, die verdwalen in de woestijn en door iedereen achtergelaten worden, en één van elf, wiens broer voor zijn ogen neergeschoten wordt) bijzonder nare dingen overkomen. Hun paniek en hun huilen was in deze film zó overtuigend, dat ik me haast niet kan voorstellen dat dat totaal gespeeld is. En dus dat de kind-acteurs, zoals bv Nathan Gamble (zie foto onder) niet écht bang geweest zijn.

Kan iemand mij geruststellen? Hoe doen ze dat?