22 november 2006

Het Rode Potlood (Mathijs)

Wiebel lees ik mijn eigen introductie, ik kan het nog steeds niet geloven.
Met een pen in m'n hand en een miljoen gedachtes die door m'n hoofd razen
Kijk ik naar mijn lege kladblok
Jij gaat vol, dat weet ik nu al zeker

Vandaag wordt er weer massaal gestemd. Wordt Wouter Bos onze nieuwe premier? Of blijft het Jan-Peter Balkenende? Hoe dan ook, een van die twee trekt aan het kortste eind en zal de ander als een boer met kiespijn feliciteren. Maar wat gebeurt er daarna? Maakt de man met de eeuwige glimlach zijn ideeën waar en zal Harry Potter wel doen wat hij zegt? Ik betwijfel het ten zeerste. Op Mtv en Tmf was gisteren een debat tussen een aantal lijsttrekkers, maar wijzer ben ik er niet van geworden. Ook al mag ik niet stemmen: ik zou het wel weten. Het is gewoon wegstrepen, zo makkelijk is het. D66 wil de 5 dagen bedenktijd van abortus afschaffen. Die wordt het dus niet. De VVD is onbetrouwbaar en spreek zich zelf tegen. Die wordt het ook niet. GroenLinks heeft een nihile kans om te winnen, ook al hebben ze goede punten. Die wordt het ook al niet. Er zijn genoeg partijen dan nog over, maar zo kan ik nog wel even doorgaan. In het debat van Mtv werden Rutte(VVD) en Pechtold(D66) onder vuur genomen, maar waarom zou Wouter dat überhaupt doen? Het heeft geen zin, want er zijn helaas weinig stemmers voor Pechtold's partij en de VVD trekt volgende de peilingen niet de meeste stemmers. Ach, wat er ook zal gebeuren, ik denk niet dat Nederland er beter van zal worden. Zelfs niet met een premier met een eeuwige glimlach.

Mijn bladzijde blauwgekleurd door de inkt uit mijn pen
Mijn hoofd weer leeg, even rust
Een muziekje op, thee erbij
Ik ben gelukkig, ach ik zie het wel
En die reep chocolade is voor mij
Straks onder de douche
Het warme water
Denken doe ik zometeen wel weer
Ja dat komt wel later