26 november 2006

Je Denkt Dat Je Het Weet..(Mathijs)

Gisteren was echt een héle leuke dag. Eerst ben ik met 3 vriendinnen voor ckv1 (Culturele Kunstzinnige Vorming) wezen dansen, omdat we een dans moeten bedenken en die uitvoeren voor de klas. Toen ben ik met Tessa (een van m'n allerbeste vrienden) naar de stad geweest en ontzettend veel geshopt en gepraat. 't Was echt heel gezellig.

En toen kwam ik thuis en toen heb ik een oude Wie is de Mol-aflevering gekeken. Mijn Mol-geest kwam weer boven. Op dat moment verdacht ik Yvon Jaspers al.. (uitleg: Yvon Jaspers was van de 5e WIDM reeks de mol) Ik vond het zo leuk om het weer eens terug te zien en mijn blijdschap werd alleen maar vergroot toen ik las dat de 7e serie alweer in januari zal starten. Ook zal ik dan weer gaan pluizen, m'n hersens gaan breken over wie nou die verdomde bedrieger is. Ik vind WIDM zo'n goed programma: je gaat er helemaal in zitten, het is net alsof je zelf in dat spel meedoet.

Daarna keek ik MTV Diary. Het videodagboek van een bekende artiest. Deze dagboeken beginnen altijd met de woorden: You think you know. But you have no idea. This is the diary of... En het is precies hetzelfde als Wie is de Mol. Je denkt dat je het weet, maar je hebt geen idee. Op zich een mooie gedachte.

Die middag kreeg ik iets te horen van iemand en daar schrok ik een beetje van. Ik hoef er niet over door te gaan, maar ik dacht dat ik diegene kende, maar ik had 't mis. Ik zag ineens een heel ander gezicht, eentje die ik nog niet kende. Ik denk dat diegene de mol is. Ik verdenk hem/haar nu al.

PS: Nog even een klein woordenlijstje met jongerenwoorden:

-jonko = joint
-pipa = geweer
-nifi = mes
-gepopt = vermoord
-bakra's = Nederlanders
-mokro's = Marokkanen
-suri's = Surinamers
-chappen = eten
-chap = sukkel
-chica/smatje/chick/mop = meisje
-jari = jaar
-patta's = schoenen
-skoetoe = agent
-boeken = (hard) autorijden