29 november 2006

COUSCOUS

Vanavond at ik couscous. Een vegetarische.
Het gezelschap was hupsakee en falderalderiere, maar ook het restaurant was geweldig, een aanrader: ZINA, in de Bosboom Toussaintstraat in Amsterdam.
Ik weet niet zoveel van koken, maar de groentes in de couscous waren zo zacht en bijna zoet dat ik iedereen met strenge hand richting Zina zou willen sturen (Johannes van Dam gaf een 9-, not bad...)
De Tunesische chef-kok Ap Tlili praat met al zijn gasten, en beloofde ons, als we terugkwamen en op tijd reserveerden, dat hij een verrassingsmenu zou maken. Hij wilde graag Bibi's boeken kopen voor zijn leesgrage zoon, 'zelf hou ik niet van lezen, nog niet eens een recept. Maar schrijven wel, ik maak binnenkort een kookboek.'
De bediening was uitzonderlijk goed. Een 9- zou daar nog een beetje te weinig voor zijn.

Eh... gaan dus.

Zina.