13 december 2006

FINLAND DEEL 2: HEL

Eigenlijk is de titel van deze posting niet goed, want we zijn niet in Finland, maar in Helsinki. dat is een groot verschil. Je zegt ook niet dat je alles van nederland weet als je alleen in Maasbree bent geweest. Niet dat ik Helsinki met Maasbree wil vergelijken, natuurlijk.

Gisteren zijn we de hele dag rond gaan lopen in de stad, gelukkig was het droog. Helsinki is een prachtige stad, met brede wegen en veel statige gebouwen. Geen flats, wel veel kleurige muren. En ook veel mooie grand cafees, waar je merengues van 15 centimeter doorsnee kunt krijgen. (Bibi één en ik één.)

Het mooiste van de dag was een Russisch Orthodoxe kerk, op een heuveltje bij de haven gelegen (zie foto). Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een kerk vanbinnen zo mooi heb gevonden (ben niet zo kerk-kijkerig).
Hemel dus.

Terwijl ik, en dit was ik eergisteren nog vergeten te vertellen, toen we op weg gingen naar Schiphol een sms'je kreeg van de KLM, om te melden dat de vlucht op tijd was. (Dat kun je tegenwoordig instellen). Dit zei het sms'je:
Uw vlucht naar HEL is op tijd.