12 december 2006

Robert Long (63) moet afscheid nemen van het leven...lezen we.


Okay, okay, so sorry dat ik ff als uitzondering bij jullie binnen kom vallen. Ik weet ook niet of ik dit wel kan en mag doen. Maar ik moet het ff kwijt in een omgeving waarin ik me veilig voel, in een omgeving die me vertrouwd is, in een omgeving waarin ik me thuis voel, in een omgeving die me lief is.
Hier dus, zo eenvoudig is dat.

Ik ben nu net 20, en Robert Long is niet van onze generatie, maar dat geeft helemaal niet, hier hebben we nooit naar gekeken, nooit op gelet.

Maar wat hebben Lennart en ik (en later ook de rest van ons) toch veel geleerd van sommige teksten uit zijn songs. We lagen toen in die tijd (2001) in het hospital.....de oom van Davy-Robbert, Martijn dus, kwam met 2 zelf opgenomen Minidiscs van Robert Long bij ons. Hij had het voor ons recorded van zijn oudere longplay-records, aangevuld met wat meer recente CD's van toen. We kenden die soort van music niet, maar het omarmde ons meteen daar liggend in die vreemde hospitalbedjes. We werden ons ineens bewust dat Robert Long over die speciale dingen zong die wij toen al in 2001 begrepen, en die al voor een tijdje ook een deel van ons waren geworden. Ook tijden hierna hebben we vaak in stilte naar Robert Long geluisterd, en Martijn hield zijn repertoire bij, zodat ook wij er weer up-to-date van konden genieten. We volgden Robert Long toen ook, niet alleen zijn music maar ook zijn optredens enz., maar de laatste tijd werd het een beetje stil rond hem. We merkten dat het na zijn laatste hartinfarct niet meer zo heel erg goed met hem ging.

Nu horen en lezen we dat Robert Long niet lang meer te leven heeft.....We weten nu eigenlijk niet meer wat we verder moeten zeggen, hier vallen we ff stil. Wat ontzettend jammer en triest toch.

Nou ja, dit willen we nog ff delen:
(in verband ©Copyright, toch maar door ons verwijdert)

- 't Dal - Ach
- Afscheid - Ailofjoeso
- Alleen In Amstelveen - Allemaal Angst
- Alles Te Gelde - Als De Zon Schijnt
- Als Het Maar Kort Is - Als Ik De Wolken Zie
- Als Je Overmorgen Oud Bent - Beschaafde Tango
- Brief Uit Benidorm - Bullshit
- Country Music - Dag Heren
- Dank U Majesteit - Dankbaar
- De Elfde Februari - De Grote Polonaise
- De Heftige Jaren - De Kranten
- De Laatste Hooiberg - De Letter K
- De Poesjkinprijs - De Voetstap Van 't Geluk
- De Waarheid - De Winter Was Lang
- De Zeis - Die Van Mij
- Doe Het Nu - Don Giovanni
- Dooie Mus - Draaiorgellied
- Dromen - Duizend Eeuwen
- Een Lied Uit Vroeger Tijden - Een Schitterende Jongen
- Een Ster - Een Vrolijk Biggetje
- En Daar Sta Je Dan - En Toch
- Er Komt Een Tijd - Flink Zijn
- Frits B. - Geef Ons Vrede
- Geef Zuid-afrika Een Stem - Gefeliciteerd
- Gek He - Gerard (In Memoriam)
- Haagse Kringen - Hartstocht
- He - Heeft Een Kind Een Toekomst
- Heroinekraters - Het Heet Hier Holland
- Het Is Al Haast Geen Zondag Meer - Het Is Niets
- Het Leven Was Lijden - Het Paradijs Moet Toch Ergens Zijn
- Het Spijt Me, John Lennon - Ho Eens Even
- Hoe Lang Is De Lont - Homo Sapiens
- Hoop, Geloof En Liefde - Huil Maar
- Iedereen Doet 't - Ik Ben Een Schrijver
- Ik Haat Die Straat - Ik Ken De Foto's
- Ik Zag Op De Tv - Ik Zing Dit Lied Voor Jou Alleen
- In Die Dagen - Jacob
- Je Bent Pas Zeventien - Jezus Redt
- Jij Bent Er Niet Bij - Jij En Ik
- Jos - Jouw Ogen
- Jouw Ramen - Juffrouw Nifterink
- Kalverliefde - Kersemis
- Kerstwereld - Kijk
- Kind Van Vandaag - Krullentijd
- Lang Genoeg Jong - Langzaam Aan
- Lepra Is Lijden - Leuk Werk Als Je Geluk Hebt
- Levenslang - Liefste, M'n Liefste
- Maneschijn - Meer Dan Ooit
- Melancholie - Met Een Perfect Gevoel
- Met Z'n Tweeën - Midlife Crisis
- Mien - Mijn Nieuwe Stuk
- Miljoenen Keuzes - Moeders
- Moederziel Alleen - Mooi Waar
- Nog Een Keer - Nooit Goed Geweest In Afscheid
- Nooit Meer Warm Of Koud - Nul-zes
- Oerwoud - Omdat We Bang Zijn
- Omspres - Op Is Op
- Pa - Papa
- Perenbloesem - Poezenvoetjes In De Sneeuw
- Rot Toch Op - Ruanda
- Schrappen - Settela
- Soms - Sprookjes
- Stank Voor Dank - Steppe
- Strepen - Sylvia
- Thorbeckeplein - Toe Maar Jongens De Beuk Erin
- Toen Hij Zei: "schat" - Toon
- Tsjechov Is Een Heilige - Vader Op Een Fiets
- Vieze Lieze - Vlinders
- Voor Mijn Vrienden - Voort Gaat Ie Weer
- Vrede En Geluk - Waar Wou Je Heen Gaan
- Waarom-daarom - Want Het Is Niet Goed
- Wat Zeg Ik Nou? - We Willen Ze Niet
- Weer - Wie
- Wie Het Weet Die Mag Het Zeggen - Woembadie
- Z'n Glimlach - Zei M'n Moeder Altijd
- Zeven Over Twaalf