20 december 2006

Top vijftien Nederlandstalig (Sebastian V)


Hier dus, hoe verassend, ook mijn Nederlandse top 15! In willekeurige volgorde! Lees en Luister!

· ALS HET BERICHT SLECHT IS, DOOD JE DE BOODSCHAPPER - Boudewijn de Groot.
(t&m Boudewijn de Groot)
(ook: Kinderballade (tekst G.Komrij), De reiziger (tekst L. Nijgh) en zoveel meer!)

· EENS IN DE 100 JAAR - Ramses Shaffy
(t&m Shaffy)
(ook: Zonder Bagage, An en Jan, Feestje, en nog zóveel!)

· MAMA EN PAPA – Raymond van het Groenewoud
(t&m R. van het Groenewoud)
(ook:Daniëlle, Dit is mijn verhaal/Twee meisjes, Ik ben god niet, en nog belachelijk veel meer!)

· DE VERZOENING – Frank Boeijen
(t&m Frank Boeijen)
(ook: Zonder woorden, Zomer aan het eind van de twintigste eeuw, Hoe verschrikkelijk ik ben, ect)

· LUKT HET MET HEM? – De Mens
(t&m De Mens)

· ALLES OVER JOU – Klein Orkest
(t&m Klein Orkest)
(ook: Over de muur, Later is al lang begonnen, Laat mij maar alleen, Ellie)

· ALS JE WINT, HEB JE VRIENDEN – Henny Vrienten & Herman Brood
(t&m H. Vrienten)
(ook: De Bom)

· TELKENS WEER Willeke Alberti
(tekst: F Wiegersma, muziek?)

· ALS VRIENDEN UIT ELKAAR Frans Halsema &Jenny Arean
(tekst: Ischa Meijer Muziek: Frits Lambrechts)

· ZINGENDE DODEN – Herman van Veen
(tekst: W. Wilmink)

· DOMINO – Clouseau
(t&m Clouseau)

· DE GOD VAN NEDERLAND – Thé Lau
(t&m T. Lau)
(ook: Waar mensen wonen)

· MEISJE UITDE PROVINCIE IN HET MAGIES CENTRUM – Jasperina de Jong
(t&m ??)
(ook: T’is over, De Minutenwals, etc)

· LEONARDO – Rob de Nijs
(tekst: L. Nijgh. Muziek: B. De Groot)
(ook: Bo,

· HET IS NIETS – Robert Long (uit de musical ‘Tsjechov’)
(ook: Flink zijn, Jos, Als je ooit weggaat, en zoveel, van vroeger....)

COVER TOP TIEN
· ZOALS GEWOONLIJK - Raymond van het Groenewoud (ZIE CLIP!)
· DE NOORDERZON SCHEEN – Connie Vandebos (tekst H.P. De Boer)
· IK WIL JE - Raymond van het Groenewoud
· HET DORP – Wim Sonneveld
· IK DRINK – Ramses Shaffy
· LAAT ME – Ramses Shaffy
· HET VONDELPARK – Benny Neyman
· JE VEUX DE L’AMOUR - Raymond van het Groenewoud
· SUZANNE – Herman van veen
· EEN BEETJE TEDERHEID – Raymond van het Groenewoud