04 december 2006

Lily Allen Rules (Mathijs)

Voor Sinterklaas kreeg ik onder andere de cd van Lily Allen, een geweldige britse artieste die bekend is van de hit 'Smile'. Deze dame heeft ballen: het is onbeschrijvelijk. In een nummer weet ze de beste trucs om stomme jongens weg te jagen ("No, I gotta go, my house is on fire"), in een ander neemt ze Londen onder de loep ("When you look with your eyes, everything seems nice, but if you look twice, you can see it's all lies"), vervolgens zich mevrouw Allen over haar ex ("So I gotta go, tell all my friends you're small in the game") en commandeert ze vervolgens haar wietrokende broertje ("How are you supposed to get laid when the only thing you do is play computergames?"). Ik houd van Lily, haar cd is inmiddels grijs gedraaid.

Maar met al m'n verse cadeautjes die nog op m'n boekenplank staan te glimmen, liggen twee cadeautjes al uitgewoond als twee uitgeputte marathonlopers. Namelijk de cd van Lily Allen en het laatste deel uit de serie van Hoe Overleef ik..? Wat een uitvinding zijn die boeken. Vorig jaar (en nu nog) had ik superruzie met mijn ouders en het boek hielp gewoon. Gedeeltelijk. Deze keer gaat het over liefde en alsof Francine Oomen gedachtes kan lezen, is dat ook hetgene wat op het moment speelt. Gisternacht heb ik het uitgelezen, verslonden als een vos op zijn prooi, en alweer ben ik kwaad op Francine. In het vorige deel liep het veel te goed af. En alles is blij en goed. Dit deel gaat 't alweer ietsje slechter (jippie!), maar het komt weer zo erg goed, dat ik nu maar aan een chocoladeletter begin te knagen.

PS: Het plaatje is Pomme, bekend van het duo Pomme en Kelly die de eerste google Idols zijn geworden (www.googleidol.com)