08 april 2007

MIJN VROEDMAN

Vandaag was ik bij mijn ouders. Omdat mijn zusje haar tweede kind verwacht, kregen we het over geboortes en vroedgedoe. En ik kwam achter iets zeer vrolijkmakends.
Ik ben namelijk ter wereld gebracht door een komiek.
Door een Franse komiek.
Door Louis de Funès!

Wie kent hem nog? Het drukke ADHD-mannetje, een soort voorloper van Mr. Bean, die in de jaren vijftig tot en met zeventig een aantal hilarische films maakte. En dus mij ter wereld bracht, en passant.

Hoe?
Ik was veel te laat. Al drie weken wilde ik maar niet geboren worden. Het weekend naderde waarop er ingegrepen moest worden. De dokter zei: 'Als er voor maandag niks gebeurt, nemen wij het over.'
'Wat kan ik nog doen?' vroeg mijn moeder.
'Gaat u maar naar de film,' zei de dokter, 'een film waarbij u goed moet lachen.'

Dat deden mijn ouders, op vrijdag 31 juli 1964. Het was een film van Louis de Funès. En hij was blijkbaar erg grappig. De dag erna schoof ik de poorten open.