01 oktober 2006

EEN AVONDJE TV

Het is lang, lang geleden dat ik nog eens een hele avond tv kon kijken en alleen maar wat heen en weer kon zappen. Zo'n avond bezorgt je altijd een waaier van indrukken die je de dag erna misschien weer vergeten bent. Tenzij je het opblogt...

Bij RAYMANN IS LAAT (ik ben een fan van Jörgen Raymann) een nieuw leuk typetje gezien (Achmed de halal-slager, Raymann gebruikt hem vast allang, maar ik zag m voor het eerst) en een vervelende standup-jongleur. De leukste grap kwam evenwel van iemand uit het publiek. Na niet-indrukwekkend gebalanceer met golfsticks (hij zette ze op zijn kin) riep iemand tegen de jongleur: 'Slik 'm in!'

In de herhalingsuitzending van DE WERELD DRAAIT DOOR een jonge pianist/zanger gezien, Roel van Velzen, die in kort bestek Matthijs van Nieuwkerk en Georgina Verbaan in enthousiasme overtrof, en ook nog eens een heel goede stem had. Daarna een prachtig Van Nieuwkerk-gesprekje met Rutger Hauer.

Een verschijnsel waar ik niet echt achter sta, het junior songfestival, beleefde bij de Vlamingen z'n nationale finale en ik heb alleen even het winnende liedje gezien. En gelukkig was dat dan wel weer een echt zelfgeschreven liedje over een spannende, donkere nacht. Het rijmde allemaal niet, de jonge Thor deed geen volwassene na en het refrein van zijn liedje was zoiets als dibididibididibididi.

Over Samir A. gehoord dat hij niets om zijn leven op aarde, op de wereld geeft, maar enkel om het leven hierna.

En breaking news bij de immer kibbelende Tom Egbers en Hugo Borst over het afzeggen van Oranje van Mark van Bommel en over het gesprekje tussen Marco van Basten en Ruud van Nistelrooy waarin die twee geen toenadering hebben kunnen vinden. En dus hebben ze alleen maar naar buiten gebracht dat er op dit moment van beide kanten geen basis voor samenwerking is... Triest. Ik had zo gehoopt dat nu Van Bommel weer uitgenodigd was ook RvN weer terug zou komen. Dát leek me nog eens een meesterzet.Maar toen werd er nog even, aan het einde van de voetbaluitzending, het werkelijk fenomenale doelpunt getoond dat Robin van Persie (foto) gisteren voor Arsenal maakte.

Dat was natuurlijk een mooie afsluiting van de TV-avond geweest, ware het niet dat ik één zapbeweging teveel maakte en helaas opeens een voetfetisjist in beeld kreeg die, met zijn mond om iemands tenen gestulpt, zei: 'De mannen van wie ik de voeten heb verzwolgen voelden dat in hun hele lichaam...'