05 oktober 2006

WUDSTIK


Gisteren via uitzendinggemist alsnog BNN's Avond Van De Straat gekeken. Ik was héél aangenaam verrast, prima presentatie (Sophie Hilbrand), goed gemaakte filmpjes, leerzame bijdragen van oa Raymzter, soepele gespreks- en muziek-overgangen, leuk bedachte items, het juiste tempo, en hoogtepunten: Loretta Schrijver die een nieuwsbericht in straattaal leest (moet Loretta Schrijver niet genomineerd worden als een van de leukste vrouwen op de Nederlandse televisie?) en uiteraard Ali B ('Ome Ali' zoals hij zelf zei) die het Groot Dictee van de Straattaal presenteert.

Er was ook muziek. Ze kregen elk maar één minuut, maar grote indruk maakte hiphopper/soulzanger Wudstik. Ik hoop dat we nog veel van hem zullen horen, die man vloeit over van het talent. Ik ga proberen of ik naar een concert van hem kan gaan.
Bijgaande foto is van Niels Post en via deze link zijn alvast twee tracks van Wudstik te horen, en er is een gefilmd optreden te zien:
http://3voor12.vpro.nl/artiesten/artiest/24602869

Verder is er zijn website: www.wudstik.nl en een album! (MIJN WERELD).