22 oktober 2006

Hé! Doe es snel afdrogen (Ludo)



Ja, onderzoek maakt het pijnlijk duidelijk. We douchen met z'n allen veel te lang. Hoe dat komt? Nou, we doen onder de douche allerlei dingen die ook wel ergens anders kunnen. Je kind bunker noemen bijvoorbeeld. Stoppen moet het ja! S.T.O.P.P.E.N. Anders gaat ons milieu naar de knoppen.
Persoonlijk vind ik het jammer, maar als ik lees dat een gemiddelde douche 7 minuten duurt, dan stijgt het schaamrood naar mijn kaken. Ook ik douche dagelijks uitgebreid. En onder het douchen poets ik mijn tanden, onthaar ik mijn oksels en geniet ik zeker een kwartier van die warme straal. Het liefst laat ik de straal op mijn nek neerkomen. Wel spaar ik water uit, doordat Sophie altijd met mij doucht. Duochen eigenlijk. Ik noem haar dan geen Bunker of Roos, maar geniet wel erg van dat kleine lijfje tegen mij aan. Maar goed, het moet maar es afgelopen zijn. We zijn zo met z'n allen het milieu kaputt aan het maken. Deo-en is het devies. Het scheelt tijd en je ruikt ook lekker.