25 oktober 2006

TV RECENSIES

Dit weblog bestaat nog niet zo lang. Ietsjes langer lees ik weblogs van sommige anderen, maar ook daarin heb ik nog niet heel veel ervaring. Wel bekijk ik al maanden een uitstekend weblog over onze dagelijkse televisie. Het heet: www.tvrecensies.nl. Hierop staan zeer goed geschreven, langere stukken over allerlei programma's. Het weblog is accuraat, zeer bij de tijd en wordt dagelijks aangevuld. De stukken zijn kritisch, negatief maar ook positief, en er worden heldere analyses gegeven van wat er fout gaat (vaak bij 'zwartebalkjeszender Talpa'). Enige tijd geleden las ik bijvoorbeeld uitstekende stukken over de verslaggeving bij voetbalwedstrijden.
Ik vroeg me al vaker af: wie heeft er zoveel tijd? En: wie weet er zoveel van het máken van televisie? Want vaak krijgen we uitgelegd hoe een en ander achter de schermen in elkaar zit, of zou móeten zitten.
Sinds afgelopen week weet ik het, want in het door mij zeer gewaardeerde Volkskrant Magazine werd onthuld wie deze tv-recensent is.... FRITS BOM! Echtwaar! De ombudsman, de vakantieman etc. Frits Bom himself! Dat had ik niet gedacht. Zijn naam is nergens op zijn eigen blog terug te vinden. DE Frits Bom. Goed van die man, dat hij dit is gaan doen. En dat hij het zo consciëntieus doet. Voor wie in televisie geïnteresseerd is: lees dat blog!