20 oktober 2006

Teutoburgerwaldlauf (Ludo)


Ok, het klinkt als een soort buikloop, maar het is een hardloopwedstrijd. En natuurlijk doe ik er aan mee. Enthousiast gemaakt door andere hardloopgekken, gaf ik mij in augustus op voor de wedstrijd.
De Teutoburgerwaldlauf is 27.5 km hardlopen, terwijl je cumulatief een hoogteverschil van 500m overbrugt. Bergje op, bergje af dus. Ondertussen loop je voornamelijk over glibberige bospaden en er schijnt een trap in te zitten die zo veel treden heeft, dat je meer dood dan levend bovenkomt. Wie dat leuk vindt? Ikke!
Tenminste, dat denk ik.
Op de website van deze wedstrijd (www.teutolauf.de) kun je je goed voorbereiden op de loop. Het lijkt allemaal uitstekend georganiseerd. Veel verzorgingsposten en bij kilometer 22 krijg je een speciale verrassing waar ze erg geheimzinnig over doen.

Waarom schrijf ik nu dit? Tja, in augustus lijkt zoiets geweldig. Heb je ook nog genoeg tijd om te trainen en bedenk je al welke tijd je zou kunnen lopen. De dag voor zo'n teutolauf is anders. Je weet dat het loodzwaar wordt, dus ga je jezelf moed inpraten. In dit geval door lezers van dit weblog te vertellen dat het zo'n prachtige loop is.
Indien er na zaterdag geen berichten meer komen van deze gastblogger, dan zwerft ie nog ergens rond in het Teutoburgerwald.